Jönköpings kommun

13 juli 2021 till 30 november 2021 kl. 00.00-00.00  OBS! Evenemangetdatumet har redan passerat!

Stadsparken Jönköping 125 år

Fotografi från år 1910. Fler personer är samlade och tittar ut över Jönköping från restaurang Stugans uteservering.

2021 fyller Jönköpings stadspark 125 år och det uppmärksammas på olika sätt. Här finns information om säsongens aktiviteter i Stadsparken.

Hälsobingo

Testa Stadsparkens hälsobingo! Utmana dig själv eller tävla med en vän i fysiska och sociala utmaningar och lär känna Jönköpings stadspark på köpet.

Fotoväggar

Besökare i parken har möjlighet att se historiska foton från Stadsparken på tillfälliga fotoväggar utställda vid Kanonberget.

Teckningsvägg

Barn som skickar in teckningar på vad som är roligast i stadsparken, innan den 1 juli 2021 kommer få sin teckning uppsatt på en vägg vid lekplatsen. Du kan också ladda upp din teckning på instagram och använda taggen #stadsparken125år (obs: funkar bara om du har öppet konto).

X-rundan

Under sommaren finns en digital tipsrunda i Stadsparken. Tipsrundan utgår ifrån Kanonberget och innehåller 15 frågor för vuxna och 15 för barn. X-rundan är 1,2 km lång, går genom flera av parkens delar och frågorna berör parkens historia, träd samt andra frågor kopplade till parken.

Digital insamling av minnen

På hemsidan minnen.se finns en digital insamling där man kan skicka in text, bild eller ljudfiler om upplevelser, erfarenheter och minnen av stadsparken. Det finns möjlighet att vara anonym.

Ljusinstallation

En tillfällig ljusinstallation kommer sättas i parken upp under hösten 2021.