Jönköpings kommun

1 juli 2022 till 21 augusti 2022 kl. 10.00-17.00  OBS! Evenemangetdatumet har redan passerat!

Klurig tipspromenad

Fågel på grön bakgrund.

Tio frågor om naturens mästerbajsare, dinosauriers släktingar och stora djur som äter små saker.

Kom och testa vad du kan med chans att vinna fina priser. Psstt... Det är lättare att svara på några frågor om du besökt Fågelmuseet först.

Tipspromenaden är gratis, och alla som går får en fågelknapp som belöning. Den finns även på engelska!

Vill du dubbla chansen att vinna? På biblioteken i Jönköpings kommun finns under sommarlovet en annan variant av Fågelmuseets tipspromenad. Där testas vad du kan om nyfikna fåglar, vargens släktingar och trädgårdens slemmiga figurer.

Rätt svar på frågorna och namnen på vinnarna presenteras i slutet av augusti på Fågelmuseets, och bibliotekens i Jönköpings kommuns, hemsidor.

Adresser och öppettider till biblioteken Länk till annan webbplats.